Bronsttijd

21 maart zijn er weer gemeenteraadsverkiezingen en dat is te merken.

Alle partijen doen hun best om de aandacht te trekken van de kiezers. Traditioneel gaat het ook weer over wie de grootste heeft, verkiezingsposter bedoel ik dan.

Onze winkelgebieden worden overlopen door o.a. gele, groene en witte jasjes om de argeloze burger te overtuigen van hun standpunten. Het is de vraag of onze burger zit te wachten op de hongerige politici die een paar weken voor de verkiezingen nog van alles roepen en beloven en zich daarna terugtrekken in de sneue raadzaal, waar geen burger zich laat zien.

We hebben inmiddels het eerste lijsttrekkersdebat op de radio achter de rug. Bij het eerste onderwerp, Chemours/Dupont, deden partijen hun best om te roepen dat zij de eerste waren die de zaak hadden aangekaart, een optocht(je) hadden georganiseerd of zonder enige onderbouwing schreeuwden dat Chemours/Dupont dicht moet. Het deed me sterk denken aan de bronsttijd van de herten in het najaar, die burlen (zo heet het geschreeuw van herten) om indruk te maken op de vrouwtjes. Na de bronst hoor je de herten niet meer totdat de volgende bronsttijd aanbreekt.

Ik vraag me echt af wie er zit te wachten op de bronst van de potentiƫle gemeenteraadsleden. Wat mij betreft gaan we kiezen en daarna weer vol aan de slag. Ik kies voor doen!

Len van Rekom
(kandidaat) wethouder